dunyadan
Aktif Üye
Chanel Afrika’ya Gidiyor
Çok yanlış gidebilirdi. Tüm Avrupa lüks lüks markalarının en hautelerinden biri olan Chanel’in optikleri, mağazalarının ve anlamlı işlerinin olmadığı bir kıta olan Afrika’ya paraşütle atlayarak, tek seferlik çan ve ıslıklı bir moda şovuyla, yüksek sesle şaplak atabilirdi. sömürgecilik.
Özellikle Sahra-altı Afrika’da bu türden ilk gösteri olduğu için, Fransız imparatorluğunun önceki bir parçası olan Dakar, Senegal’den bahsetmiyorum bile, artık kendi gelişen moda kültürü ve mirasına sahip bir ülke, özellikle de Chanel’in belirli bir kişisel geçmişi olmadığı düşünülürse. bölge ile (“Madam Chanel’in Dakar’a gelmeyi hayal ettiğini söyleyemem,” dedi Chanel’in moda başkanı Bruno Pavlovsky).
Özellikle çeşitlilik ve kapsayıcılık söz konusu olduğunda modanın mea culpas’ının ardından ve kültürel sahiplenme ile kendi çoklu yanlış adımlarının tanınması.
Bu hafta başlarında Dakar’daki Adalet Sarayı’nda düzenlenen Chanel Métiers d’Art şovunun Twitter’da yalnızca küçük bir geri tepmeyle sonuçlanması, evin egzersizi yeniden çerçevelendirmek için gösterdiği çabanın bir kanıtı.
Yeni bir pazarı çok para harcamaya teşvik etmek için tasarlanmış bir moda geçit töreninden ziyade, Dakar moda haftasının hemen ardından ülkenin arka, dans, müzik alanındaki yeteneklerine ışık tutmak için tasarlanan üç günlük bir şenlik olarak tasarlandı. ve edebiyat. Başka bir deyişle, yeni ilham için egzotik bir kestirme yoldan daha az, eşitlerin kutlanması.
Bunda, kusurlu olsa da büyük bir adım attı.
Kredi… Chanel
Kredi… Chanel
Yine de dikkatleri gösteri etrafında Senegalli rapçi Nix, şarkıcı Obree Daman ve yerel Ecole des Sables dans okulu da dahil olmak üzere çeşitli işbirlikçilere odaklarken ve onlar ile Chanel arasındaki bağlantıları zihnin soyut düzleminde bir yere yerleştirirken, aynı zamanda kıyafetlerin kendilerinin meselenin en önemsizi gibi görünmesini sağladı.
Yine de: giysiler. Gösteri notlarına göre bunlar, geleneksel Senegal motifi, malzemesi veya zanaatkar tekniği (özenle hazırlanmış zanaatkarlığı) gibi bariz olan her şeyin aksine, 1970’lerin “pop-soul-funk-disko-punk on yılı”ndan esinlenilmişti. Chanel’in bilgi birikimini korumak için satın aldığı çok sayıda özel atölyenin çalışmalarını sergilemek için tasarlanan koleksiyonun tamamı Fransa’da yapıldı). Bunun anlamı, çoğunlukla … pantolon olduğu ortaya çıktı. Örme, buklet, kloş, kot, genellikle çok işlenmiş bluz üstleri, tunikler veya ceketlerle eşleşir.
Tasarımcı Virginie Viard güzel bir klasik Chanel elbisesi yapabilir ve burada bazı dantelli tığ işi görünümler, bahçe partisi kokteyl elbiseleri ve payetli siren gece numaralarıyla yaptı, ancak bunlarla uğraşan bir kabile için en uygun görünen tekliflerin ağırlığı altında kaldılar. -hippi burjuvazisi.
Yer ve ürünler arasında hayali bir sınır varsa, bu renklerin genişliği ve parçaların katmanlaşmasıydı: bukle bir ceket üzerine boncuklu bir yelek; bazı sıska örgü fişeklerin üzerine düzgün bir anvelop etek; solmuş bir kot pantolonun üzerine altın bir kemerle tutturulmuş uzun, havalı bir tunik. Defilede yer alan 62 modelden 19’u Afrikalı, 12’si Senegalli; Bay Pavlovsky, saç ve makyaj ekiplerinin yaklaşık yarısının yerli ve yarısının yabancı olduğunu söyledi.
Kredi… Chanel
Yine de çoğunlukla, giysiler, yaklaşık 500’ü Afrika’nın dört bir yanından olmak üzere 850 kişiyi Dakar’a getirmek için bir bahane gibi görünüyordu. Pharrell Williams, Whitney Peak ve Nile Rogers gibi ünlüler dahil (bu eleştirmen olmasa da; çoğu tüketici gibi uzaktan izledim), şehrin bir kültür merkezi olarak itibarını ve Chanel’i bir tür yaratıcı olarak tanıtmak için daha iyi – Ne? Kingmaker mı yoksa küresel güç paylaşan mı?
Bu iki pozisyon arasındaki çizgi tam olarak net değildir (belki nerede oturduğunuza bağlıdır), rahatsızlığın kaynağı budur.
Etkinlik için hem Başkan Macky Sall hem de kültür bakanlığından katılım hakkı alan Chanel, yerel yeteneklerle çalışmaya devam etmeyi planlıyor ve Ocak ayında bir 19M programı için Dakar’a dönecek (19M, genel merkezin resmi adıdır) yerel nakışçılar ve zanaatkarlarla birlikte yaratılan çalışmalara odaklanacak. Bu, daha sonra markanın Paris’te ev sahipliği yapacağı bir serginin temelini oluşturacak. Ve Bay Pavlovsky, Dakar’daki deneyimlerinin ileride farklı türde bir kültürel alışveriş/toplama deneyimi için model oluşturabileceğini söyledi.
“Paris’te Rue Cambon’da mahsur kalırsanız yaratıcı olmanız zor,” dedi.
Chanel, bilgi birikimini daha iyi korumak için, Lesage ve değirmenci Maison Michel gibi Avrupa atölyelerini satın aldığı gibi, özel bir Senegalli dokuma atölyesi satın alır mıydı? Bay Pavlovsky, böyle bir plan olmadığını, ancak belki de bunun mümkün olduğu bir gelecek hayal edebileceğini söyledi.
Gösteride bulunan bir küratör olan Oumy Diaw, şimdilik, dedi ve gösterinin Dakar’daki Kara Medeniyetler Müzesi’nin kuruluş yıldönümü ile aynı gün olarak planlanması gibi bazı aksaklıklara rağmen, markanın yararına genişletiliyor. şüphe. Bayan Diaw, “Umarım,” dedi Bayan Diaw, “Bu Chanel pasajı, Batılı moda evlerini Afrika’nın muazzam estetik sermayesiyle beslemek için tek vuruşlu bir harika ya da fırsatçı bir proje olmayacak”, daha ziyade ne kadar canlı olduğunu onurlandırmak için uzun süredir gecikmiş bir sürecin başlangıcı olacak. estetik sermaye budur.
Ne de olsa, Paris’teki Chanel şovlarına seyirciler genellikle tepeden tırnağa en göz alıcı bukleleri, kamelyaları ve inci ipleriyle görev bilinciyle gelirler. Dakar’da ise seyirciler kendi kendilerine göz kamaştırıcı stil açıklamaları yaptılar.
Çok yanlış gidebilirdi. Tüm Avrupa lüks lüks markalarının en hautelerinden biri olan Chanel’in optikleri, mağazalarının ve anlamlı işlerinin olmadığı bir kıta olan Afrika’ya paraşütle atlayarak, tek seferlik çan ve ıslıklı bir moda şovuyla, yüksek sesle şaplak atabilirdi. sömürgecilik.
Özellikle Sahra-altı Afrika’da bu türden ilk gösteri olduğu için, Fransız imparatorluğunun önceki bir parçası olan Dakar, Senegal’den bahsetmiyorum bile, artık kendi gelişen moda kültürü ve mirasına sahip bir ülke, özellikle de Chanel’in belirli bir kişisel geçmişi olmadığı düşünülürse. bölge ile (“Madam Chanel’in Dakar’a gelmeyi hayal ettiğini söyleyemem,” dedi Chanel’in moda başkanı Bruno Pavlovsky).
Özellikle çeşitlilik ve kapsayıcılık söz konusu olduğunda modanın mea culpas’ının ardından ve kültürel sahiplenme ile kendi çoklu yanlış adımlarının tanınması.
Bu hafta başlarında Dakar’daki Adalet Sarayı’nda düzenlenen Chanel Métiers d’Art şovunun Twitter’da yalnızca küçük bir geri tepmeyle sonuçlanması, evin egzersizi yeniden çerçevelendirmek için gösterdiği çabanın bir kanıtı.
Yeni bir pazarı çok para harcamaya teşvik etmek için tasarlanmış bir moda geçit töreninden ziyade, Dakar moda haftasının hemen ardından ülkenin arka, dans, müzik alanındaki yeteneklerine ışık tutmak için tasarlanan üç günlük bir şenlik olarak tasarlandı. ve edebiyat. Başka bir deyişle, yeni ilham için egzotik bir kestirme yoldan daha az, eşitlerin kutlanması.
Bunda, kusurlu olsa da büyük bir adım attı.
Kredi… Chanel
Kredi… Chanel
Yine de dikkatleri gösteri etrafında Senegalli rapçi Nix, şarkıcı Obree Daman ve yerel Ecole des Sables dans okulu da dahil olmak üzere çeşitli işbirlikçilere odaklarken ve onlar ile Chanel arasındaki bağlantıları zihnin soyut düzleminde bir yere yerleştirirken, aynı zamanda kıyafetlerin kendilerinin meselenin en önemsizi gibi görünmesini sağladı.
Yine de: giysiler. Gösteri notlarına göre bunlar, geleneksel Senegal motifi, malzemesi veya zanaatkar tekniği (özenle hazırlanmış zanaatkarlığı) gibi bariz olan her şeyin aksine, 1970’lerin “pop-soul-funk-disko-punk on yılı”ndan esinlenilmişti. Chanel’in bilgi birikimini korumak için satın aldığı çok sayıda özel atölyenin çalışmalarını sergilemek için tasarlanan koleksiyonun tamamı Fransa’da yapıldı). Bunun anlamı, çoğunlukla … pantolon olduğu ortaya çıktı. Örme, buklet, kloş, kot, genellikle çok işlenmiş bluz üstleri, tunikler veya ceketlerle eşleşir.
Tasarımcı Virginie Viard güzel bir klasik Chanel elbisesi yapabilir ve burada bazı dantelli tığ işi görünümler, bahçe partisi kokteyl elbiseleri ve payetli siren gece numaralarıyla yaptı, ancak bunlarla uğraşan bir kabile için en uygun görünen tekliflerin ağırlığı altında kaldılar. -hippi burjuvazisi.
Yer ve ürünler arasında hayali bir sınır varsa, bu renklerin genişliği ve parçaların katmanlaşmasıydı: bukle bir ceket üzerine boncuklu bir yelek; bazı sıska örgü fişeklerin üzerine düzgün bir anvelop etek; solmuş bir kot pantolonun üzerine altın bir kemerle tutturulmuş uzun, havalı bir tunik. Defilede yer alan 62 modelden 19’u Afrikalı, 12’si Senegalli; Bay Pavlovsky, saç ve makyaj ekiplerinin yaklaşık yarısının yerli ve yarısının yabancı olduğunu söyledi.
Kredi… Chanel
Yine de çoğunlukla, giysiler, yaklaşık 500’ü Afrika’nın dört bir yanından olmak üzere 850 kişiyi Dakar’a getirmek için bir bahane gibi görünüyordu. Pharrell Williams, Whitney Peak ve Nile Rogers gibi ünlüler dahil (bu eleştirmen olmasa da; çoğu tüketici gibi uzaktan izledim), şehrin bir kültür merkezi olarak itibarını ve Chanel’i bir tür yaratıcı olarak tanıtmak için daha iyi – Ne? Kingmaker mı yoksa küresel güç paylaşan mı?
Bu iki pozisyon arasındaki çizgi tam olarak net değildir (belki nerede oturduğunuza bağlıdır), rahatsızlığın kaynağı budur.
Etkinlik için hem Başkan Macky Sall hem de kültür bakanlığından katılım hakkı alan Chanel, yerel yeteneklerle çalışmaya devam etmeyi planlıyor ve Ocak ayında bir 19M programı için Dakar’a dönecek (19M, genel merkezin resmi adıdır) yerel nakışçılar ve zanaatkarlarla birlikte yaratılan çalışmalara odaklanacak. Bu, daha sonra markanın Paris’te ev sahipliği yapacağı bir serginin temelini oluşturacak. Ve Bay Pavlovsky, Dakar’daki deneyimlerinin ileride farklı türde bir kültürel alışveriş/toplama deneyimi için model oluşturabileceğini söyledi.
“Paris’te Rue Cambon’da mahsur kalırsanız yaratıcı olmanız zor,” dedi.
Chanel, bilgi birikimini daha iyi korumak için, Lesage ve değirmenci Maison Michel gibi Avrupa atölyelerini satın aldığı gibi, özel bir Senegalli dokuma atölyesi satın alır mıydı? Bay Pavlovsky, böyle bir plan olmadığını, ancak belki de bunun mümkün olduğu bir gelecek hayal edebileceğini söyledi.
Gösteride bulunan bir küratör olan Oumy Diaw, şimdilik, dedi ve gösterinin Dakar’daki Kara Medeniyetler Müzesi’nin kuruluş yıldönümü ile aynı gün olarak planlanması gibi bazı aksaklıklara rağmen, markanın yararına genişletiliyor. şüphe. Bayan Diaw, “Umarım,” dedi Bayan Diaw, “Bu Chanel pasajı, Batılı moda evlerini Afrika’nın muazzam estetik sermayesiyle beslemek için tek vuruşlu bir harika ya da fırsatçı bir proje olmayacak”, daha ziyade ne kadar canlı olduğunu onurlandırmak için uzun süredir gecikmiş bir sürecin başlangıcı olacak. estetik sermaye budur.
Ne de olsa, Paris’teki Chanel şovlarına seyirciler genellikle tepeden tırnağa en göz alıcı bukleleri, kamelyaları ve inci ipleriyle görev bilinciyle gelirler. Dakar’da ise seyirciler kendi kendilerine göz kamaştırıcı stil açıklamaları yaptılar.